Турци вдигат мегакомплекс до "Пирогов"

Нов мегакомплекс с небостъргачи планира да строи до "Пирогов" в София небезизвестната турска компания "Гаранти Коза". За да получат строително разрешително за гигантския проект, турците предлагат да построят за своя сметка кръстовище на две нива на бул. "Ген. Тотлебен" и бул. "Пенчо Славейков", съобщи "Медиапул". Инвестицията е за 1 млрд. евро и хората от района вече са силно притеснени от нея.
Проектът трябва да се реализира на мястото на бившия завод за мотокари. Имотът е купен от фирми на Кирил и Георги Домусчиеви. "Гаранти Коза" в момента строи огромен проект в "Младост" - "Гранд каньон", където основно купувачите са от Турция и Азербайджан, а българите са около 30-40%.

Източник: http://www.segabg.com/article.php?id=809984

 
Българска мебелна компания започва износ за външни пазари

balgarska kompaniq iznosМебелното предприятие „Виденов“ е увеличило броя на заетите в производството и се готви за износ в Гърция, Турция, Кипър и Израел
Мебелното предприятие „Виденов“ в Ямбол има успешно приключил проект по процедура „Технологична модернизация в малки и средни предприятия“ на ОП „Развитие конкурентоспособността на българската икономика“ 2007-2013. Това стана ясно по време на посещението на министъра на икономиката Божидар Лукарски в Ямбол.По проекта е реализирана доставка и монтаж на пакетно-разкройващ циркуляр, едностранна кантираща машина, пробивна машина, аспирационно-филтрираща система, винтов компресор и машина за хоризонтално опаковане. Доставените машини са енергийно ефективни. Количеството брак, отпадъчни материали и вредни емисии са сведени до минимум. Открити са 10 нови работни места във фирмата.
В момента в предприятието и магазините на „Виденов“ работят около 1 000 човека при средна заплата от 700 лева. Фирмата е ориентирана не само към вътрешния пазар, но и се отваря към външния, като в момента разработва кампания за навлизане на гръцкия пазар и има заявки от Израел, Турция и Кипър, посочи собственикът Данчо Виденов.

Източник: http://www.economy.bg/business/view/24042/Bylgarska-mebelna-kompaniya-zapochva-iznos-za-vynshni-pazari

 
Разходите на работодателите за труд се увеличават с близо 8%

razhodi rabotodatelПрез първото тримесечие на 2016 общите разходи на работодателите за един отработен час от наетите от тях лица нарастват със 7,7% спрямо първото тримесечие на 2015. Увеличението в индустрията е с 8,6%, в услугите - със 7%, и в строителството - с 8,4%. Това показват предварителни данни на Националния статистически институт (НСИ).
По икономически дейности през първото тримесечие на 2016 най-висок ръст на общите разходи за труд, спрямо същия период на предходната година, е регистриран в икономическите сектори „Административни и спомагателни дейности” (+14,5%), „Търговия; ремонт на автомобили и мотоциклети” (+11,5%), и „Преработваща промишленост” (+11,4%).Данните на националната статистика показват, че намаление на общите разходи за труд е регистрирано в секторите „Хотелиерство и ресторантьорство” и „Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива” - съответно с 6,3 и 2,1%. В състава на общите разходи за труд разходите за възнаграждение за един отработен час през първото тримесечие се увеличават със 7,6% спрямо година по-рано, а другите разходи (извън тези за възнаграждения) - със 7,8%. По икономически сектори изменението на разходите за възнаграждения спрямо същия период на предходната година варира от -6,1% за „Хотелиерство и ресторантьорство” до 14,8% за „Административни и спомагателни дейности”.

Източник: http://www.economy.bg/economy/view/24046/Razhodite-na-rabotodatelite-za-trud-se-uvelichavat-s-blizo-8%25

 
H&M изпревари по продажби групата на Zara в България

HMПродажбите в България на шведската верига H&M са по-големи от тези на шестте марки на испанската Inditex през 2015 г. Година по-рано лидерството е било обратното. Това показват данни на "Капитал" от отчетите на дружествата, с които оперират веригите в България (виж таблицата). Според тях приходите на H&M са се повишили с 28.8% на годишна база и достигат 95.4 млн. лв. А при испанската компания увеличението е почти три пъти по-малко - 8.87%. Тя оперира в страната през шест дружества - "Зара България", "Оиш о", "Масимо Дути", "Пул Енд Беър", "Бершка" и "Страдивариус", и първа навлезе на местния пазар. Има общо 33 обекта, докато H&M работи с 18. И двете вериги продават и онлайн. В България това са най-големите компании, търгуващи с облекла.В световен мащаб ситуацията е обратната - лидер е Inditeх, а втори са H&M. Трета е американската GAP, която в България има малки продажби.Резултатите на H&M освен повишение на продажбите показват макар и слабо покачване в печалбата за разлика от показателите на групата на Inditex, чиято печалбата намалява. Въпреки това испанската верига има 3.5 пъти по-висока печалба.
През миналата година H&M откри два нови магазина в България - в Mall Sliven и на търговската улица "Александър I Батенберг" в Пловдив. Така ритейлърът вече има 18 представителства в България. През 2015 г. ритейлърът пусна и сайт за онлайн продажби.Резултатите на групата през първото и завършилото на 31 май второ тримесечие също са положителни. През май например глобалните продажби на ритейлъра с включен ДДС са се увеличили с 9% в местни валути в сравнение със същия месец на предходната година. Повишението за тримесечието пък е 5% на годишна база.
Продажбите на H&M през първото тримесечие на 2016 г., което групата отчита от декември до края на февруари, в България са се увеличили с 35% и са за 28.4 млн. лв. в сравнение с 21.2 млн. лв. през същия период на миналата година. Данни за второто тримесечие няма.Испанската група е завършила 2015 г. с намаление на печалбата от почти 17%. Към 31 януари групата има 33 физически магазина в страната. От разбивката на резултатите по компании се вижда, че лидер сред брандовете е "Зара България", която прави почти половината от продажбите. Тя е и с най-висока печалба. По показателя рентабилност на приходите обаче лидер в групата е високата марка"Масимо Дути България" с нетен марж от 24%.Най-слабо, от друга страна, е представянето на "Пул Енд Беър България", която е с най-нисък оборот и загуба от 52 хил. лв.Освен Zara и Pull & Bear портфолиото на испанския производител в страната включва още брандовете Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho. Марките Zara Home и Uterque все още не са представени на българския пазар.Испанската текстилна група започна онлайн продажби на всички свои модни марки в България през март тази година.През първото тримесечие продажбите на Inditex скачат с 12% до 4.88 млрд. евро, а нетната печалба расте с 6% (виж карето). Данни за България няма.

Източник: http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2016/06/15/2778073_hm_izprevari_po_prodajbi_grupata_na_zara_v_bulgariia/

 
<< Начало < Предишна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следваща > Край >>

Страница 3 от 253